Friday 6 January 2012

SOSEH SOSEH: Dedah rahsia silap mata

DUNIA hiburan ini bukan saja ada golongan penyanyi, pelakon dan pemuzik. Ia juga dimantapkan dengan kemunculan ahli sikap mata atau pakar ilusi yang bentuk persembahan mereka juga berteraskan hiburan.

Kalau di barat ada Houdini, David Coperfield dan Mark Wilson, Malaysia juga ada beberapa ahli silap mata yang terkenal.

Antara yang paling menonjol ketika ini adalah Amar yang juga seorang artis nasyid, peguam dan pakar motivasi.

SS rasa sudah banyak persembahan silap mata dibuat Amar untuk tatapan masyarakat dan terbaru Amar tampil bersama sebuah DVD menarik berjudul Amar Miracle.


Ia terbitan Amar Magical Production dengan durasi 100 minit. Kalau tak silap SS harganya RM50 dan ia sudah pun berada di pasaran.


Menariknya, dalam DVD berkenaan ia dimuatkan visual permainan silap mata dan ilusi yang pernah dibuat Amar. Lebih menarik ia juga memuatkan tutorial mengenai rahsia silap mata yang hebat oleh Amar.

Bagi SS silap mata adalah suatu kemahiran yang menarik kerana ia sebenarnya bukannya membabitkan penggunaan sihir atau jampi serapah atau ilmu hitam seperti yang ramai sangkakan, sebaliknya silap mata adalah satu teknik khas atau muslihat yang boleh mengaburi mata manusia.

Kecekapan tangan bersama peralatan khas biasanya diguna oleh pakar ilusi dan silap mata dalam persembahan mereka dan inilah yang mahu dikongsi oleh Amar bersama penontonnya. Jadi bagi anda yang tidak suka ‘tertipu’ dengan muslihat silap mata, jangan lupa mendapatkan DVD Amar ini.

SS: Nak minta Amar ‘hilangkan’ penjual DVD haram dan cetak rompak.




Sumber Dari Harian Metro

0 comments:

Post a Comment